Pages

Mrs. Q @ Instagram :)

Friday, August 14, 2009

Saya dikuarantin di Penang.

Dari dua-tiga minggu lepas plan nak balik KL minggu ni.
Ikut plan, pagi ni dah bertolak ke KL.
Semalam baru hantar kerja sekolah so lega sikit la nak balik pun.
.
Tapi semalam abah SMS,
.
"Abah MC dua hari, sakit mata"
.
Dalam hati dah rasa seronok, boleh abah jemput bila2 masa.
Tapi bila diusulkan hajat nak balik, abah balas..
.
"Abah rasa along tak payah balik la, nanti jangkit"
.
Mama pun sarankan minggu ini bukan masa yg baik.
Mama kata nanti tunggu mama kasi green light ye.
Saya takut bile lampu dah hijau, saya pulak sibuk.
.
Hancur luluh rasa hati.
Minggu ni rakan serumah semua tak ada.
Membawa haluan masing2.
Jadi saya bakal keseorangan di rumah.
Siapa nak teman ?
:)
.
Minggu lepas adik sakit mata,
katanya pedih, gatal, serba tak kena.
Ke klinik pakar pun sudah, 
peruabatan tradisional pun sudah.
Alhadulillah semakin pulih.
.
Adik semakin pulih,
ahad lepas Mama pulak sakit.
Sakit mata jangkit dari Adik.
Bermalam di wad dari ahad lepas, hari ni baru diizin pulang.
Alhamdulillah semakin pulih.
.
Mangsa terkini Abah, virus apa la ni ye.
Alhamdulillah Amir kuat.
Insya-allah sihat.
.
Sebab jangkitan ni la saya tak dibenarkan pulang.
Mereka yang sakit,
saya dikuarantin di Penang.
.
Sedih, sebab berkobar2 nak balik tapi tak boleh.
Sedih, fikir bakal keseorangan mulai malam ini.
Sedih, minggu ni memang saye sedih sepanjang minggu.
.
Kawan2, teman saya ye.
Terima kasih.

8 comments:

Ideologi Hidayah said...

olololo..ciannyer dia.. hehe..org lain kene quarantin sbb H1N1.. ni.. quarantin diri sendiri.. x pe.. d/load movie byk2..layan movie la time mmbr x der.. best gakk..

alang said...

Ingatkan kurantin sebab pe. :) . Moga ceria2 slalu ya. :D

noor afzan said...

alalala..sian kamu..
x per kite teman qemmal kat cnih..
ok?

Monkey D Luffy said...

aku nak teman

haha

-Misztake- said...

musim ni ramai orang kena penyakit berjangkit..
sabar2..
layan internet je nanti..
:)

Precious said...

Cian! Jom main blog! Eh ... lepas studi eh!!

Cik Qemm said...

dayah,
huhu terpaksa kuarantin diri dari kua penang.tapi kuar rumah la,tapi terperap jek :P

alang,
terima kasih.

afzan
thanks afzan.

Cik Qemm said...

luffy,
kamu teman dari jauh ye.

mistake,
tenet memang pegubat duka.

precious,
hehe :)