Pages

Mrs. Q @ Instagram :)

Thursday, October 08, 2009

Alkisah orang buta di Jalan TAR.

Ini kisah benar, bukan cobaan.. :)

.

Ada seorang pemuda berjalan-jalan memakai tongkat. Segak dan penuh berkeyakinan. Berbaju oren, berkaca mata hitam, bertongkat putih.

.


.

Berhenti beliau seketika nak bertanya jalan pada orang di sekitar..

.

.

Maka datanglah seorang cik adik manis hendak memberi bantuan.. Ditariknya lengan baju pemuda itu. Menuju ke lintasan pejalan kaki..

.

.

Seketika kemudian, pemuda tersebut berhenti, kerana di sapa oleh kenalan beliau...

.

.

Cermin mata hitam dibuka, tongkat diberikan kepada si adik manis.. Lalu ditinggalkan adik manis itu bersama tongkat putihnya. Terpinga-pinga..

.

.

Dan masih terpinga-pinga..

.

.

"Adik, tengok sana.. Tengok sana pulak... Tengok sana lagi...."

.

.

"Adik di dalam rancangan..

BANG BANG BOOM!!"

meletup ko kak :)

.

.

.

Beberapa minit sebelum kejadian:

Suami : Umi, cuba Umi tengok orang buta kat seberang jalan tuh..

Isteri :  Kenapa bah?

Suami : Tu orang Bang Bang Boom tau!

Isteri : Iye ke bah, babah tunggu sini ek, Umi nak pegy seberang jalan jap.

Suami : OK :)

.

.

p/s : apa ingat orang Bang Bang Boom je boleh kenakan orang? Kakak saye lagi hebat tau buat muke ternganga memperdayakan orang Bang Bang Boom. TV3, tanak amik kakak saye belakon ke? :)

.

p/s/s: Pelakon berbaju merah jambu itu kakak saye [link] :)

oh ya, tahniah kak, dapat adik baru :)


12 comments:

Naz said...

hahaha... dah agak dah. mesti bang2 boom...

cHeRyNa PiReS said...

hihihi....kelakarya Qemm! Macam real jek dai terkejut, padahal...oleh menang FFM!

Mommy Prince said...

wahahahah.. rugi i tak tgk.. dah lame shoot duk tunggu2 tak kuar2 .. tp lawak lah..pandai kan i berlakon..jebon boleh gelak2 lagi.. =))

Ms AiReEn MoHd said...

wakakakaa aku nak tunggu la bang bang boom ni ..aku nak tgk muker rakyat prihatin ni...hikhik....nok ko kang da glamor jgn luper member nok....

ehh silap lak..aku membebl pasal akak ko lak...weh aku klik klik nuffnang ko neh...meh kaya sesame

Ms AiReEn MoHd said...

ewahbukan mian gedik iklan dutch lady ngan ikla chewing gum ko kan...klik klik sampai lebam jari ekkk

PengOnScreen said...

giler lawak cite ko ni.. aku da guling2 ktawa da.. hahaha~
dua2 sengal.

apeqchan said...

caya ah awk....
suke sye...
bang bang boom pun kena...
kalo ade award..confirm menang

Cik Qemm said...

naz,
iyelah bang bang boom :D

sha,
haha.boleh belakon kan?memang poyo je muke kakak kan.lol.

kakak,
apesal u tak heret jebon n danny skali time tu yek?pemes ank beranak :P

Cik Qemm said...

ms aireen,
kakak yg glamer,bukan saye :D
anyway time kasih ye.marilah kaye bersama2 :D

fida,
haha akak aku memang sengal sket :P

apeq,
itu baru kakak wak,kalau saye rase trus dpt twrn belakon kot :P

Ideologi Hidayah said...

chup2.. maknenyer.. kakak ko qemmal.. dia dah tau lah dia nak kene prank yek..?? tp dia buat ala2 terkejut..?? gitu ke..?? hehe..

-Misztake- said...

lorr..
bleh pulak camtu..

Cik Qemm said...

dayah,
yup2,exactly!
hehe :D

misztake,
hehe saje2 die la tuh.