Pages

Mrs. Q @ Instagram :)

Tuesday, October 28, 2014

#WnaCooks : Jeruk Mangga Asam Boi

Sekarang ni tengah viral dengan Jeruk Mangga Asam Boi.
I pun tanak kalah nak jugak buat (lagi pun tengok cara nak buat senang je).

Tapi yang susah nya cari mangga muda.
Pasar malam yang ketiga baru jumpa mangga muda.

Sekilo RM6.

Dapatlah satu bekas nak merasa kan.

Nak buat nya senang je kena ada mangga muda, gula, asam boi & cili padi.







Potong mangga kecik kecik dapat lah banyak sikit.
Lagi pun buat khas untuk bawak kat ofis so kena pastikan semua dapat merasa :)

Lepas tu gaul dengan gula, cili dan asam boi tu secukup rasa (main bajet suka hati letak je).

Simpan dalam peti beberapa jam dan sedia untuk di makan!




Tapi akan datang kalau nak buat lagi I tak nak letak cili.
Lebih suka masam manis tanpat rasa pedas.

Haha.

Ok selamat cuba cuba!

2 comments:

Zeze Aiza said...

me buat ganti mangga ngn kedondong. heaven jugak la qemm... :)

Cik Qemm said...

erm nyum nyum sounds sedap.. hehe