Pages

Mrs. Q @ Instagram :)

Tuesday, September 17, 2013

Birthday Date to Kota Kinabalu #1

Minggu lepas bersamaan awal September Qemmal & Pumpkin ke Kota Kinabalu (KK) untuk bercuti.
Actually trip ni kami plan dari April sebab kami beli pakej di Matta Fair.
Pakej ni boleh pilih date ikut suka kita so Qemmal pilih 7- 9 September menjadikan trip kali ni as birthday trip :)

Flight kami ke KK betul-betul lepas subuh, dan kami sampai dalam pukul 9.30 pagi.
Untuk pakej ni kami ambil free & easy, which means suka hati nak buat apa kat KK tu tak terikat dengan jadual travel agent. Cuma untuk hari kedua kami ambil pakej untuk bersuka ria di pulau pulau di KK.

City Tour.

Sesampainya di airport KK, kami di jemput oleh driver khas, Chin, diatur oleh travel agent.
Terasa istimewa bila dijemput dan Chin bawa kami berdua ronda-ronda bandar KK.
Kami ke beberapa destinasi pelancongan di KK macam Menara Tun Mustapha, salah satu Chinese Temple di KK, dan Masjid Bandaraya Kota Kinabalu.

Masjid Bandaraya Kota Kinabalu.

Menara Tun Mustapha

Makan tengahari

Dalam pukul 11 kami habis pusing KK. Sedang elok waktu makan tengah hari.
Chin berhentikan kami di tapak Filipino Market tapi masa tu pasar malam masih belum buka.
Kami berada di tengah bandar jadi untuk mencari makan tidak sukar.
Kami mencari makanan tempatan dan tolak tepi makanan segera.

Akhirnya kami makan tengahari di Pasar Besar Kota Kinabalu.
Lauk di sana lebih kurang di semenanjung.
Tapi ada sesuatu yang menarik, rumpai laut :)

Rumpai laut ni rasa dia crunchy & salty.
Bila gigit dia pecah dan terasa macam air laut. Tapi sedap gak :)

Ok lah cerita KK akan bersambung, banyak lagi Qemmal nak share :)