Pages

Mrs. Q @ Instagram :)

Tuesday, November 03, 2009

Ketam batu boleh makan ke tak?

Merujuk kepada soalan di atas, bila saya google untuk cari jawapan, masih belum jumpa yang sahih. Ada yang kata ikut mazhab, ada yang kata boleh dan ada yang kata tak boleh. Any opinion?

Hari minggu yang lepas Pumpkin craving for nasi ketam kuala juru. So saya propose kat kawan2 moh kita ke Kuala Juru. Besides, Jepp yang dari Johor pun belum pernah ke sana. Jadi lewat tengahari kami ke Kuala Juru!

Order ketam untuk 6 orang makan, jadi disaji 11 ekor ketam. Puas semua makan. Side order, Kailan Ikan Masin (tiada dalam gambar). 


Lagi satu side order, Kerang Bakar. Tengok meja lain order kerang kitorang pun tak nak kalah.


Yana dan chenta hati nya, Jepp. Jepp datang jauh dari Johor so bawak Jepp jalan2. Nanti jepp dapat Alfa Romeo Jepp bawak jalan2 satu Malaysia pulak kay!



Alan yang semakin hitam. Haha salah kan pencahayaan di atas kegelapan Alan.


Ada 2 Cik Santi dalam gambar ini. 


Pumpkin and Qemm. Si dia ni kalau amik gambar cm ni jelah muke nye. Kalau nak gambar yang nampak gigi kena candid baru dapat. Kalau jangan harap lah.

 

Makan ketam di Kuala Kuru 6 orang cost us RM105. Kalau nak lumayan lagi order lah udang dan ikan bakar. Sedap, tak tipu!

Till then, chow~


3 comments:

Apeng said...

chuk, klu ko dtg Jb dalam mase 9 hari sblm aku berambos dari sini kan..akan ku bwk kan kamu ke SENIBONG. tepi laut. dibuka pada waktu mlm sj tp mknn laut terbaik! set pakej pon ada. ketam, sotong, udang, ikan siakap, lala dan nasi putih juga hanya RM100 kebawah. tp 4 org mkn ler :P tu pon x abeh tau. huhu~

cheryna zamrinor said...

kak sha rasa ketam batu takleh makan. ketam nipah boleh kot, sbb dah ada market besar dalam pasaran melayu.

sangat suka ketam jugak! lagi2 cili crab yang ada telur tuh...yummmyyyy!!!

kenapa panggil dia pumpkin?

WNA said...

fida,
wah best nye tapi aku tak smpt la nak ke sana skang :(

sha,
owh ok, tu lah rasa org kata tak boleh mkn.

erm pumpkin tu asalkan usik-mengusik antara kami. dia panggil qemmal labu and vice versa. jadinya qemmal pahat kan kat sini, jd kan nick name buat si dia :D