Pages

Mrs. Q @ Instagram :)

Friday, September 11, 2009

Sweeping Malaysian?


Terdetik nak menaip lepas tengok berita hari ini di MHI.

'Sweeping Malaysian' tajuknya.

.

Malas nak mengulas lebih2, sekadar nak buka mata kita.

Kebelakangan ni, banyak cerita kurang enak di dengar dari seberang.

.

Kalau kamu selak suratkhabar, macam-macam cerita kamu dapat.

Orang seberang nak sapu orang Malaysia?

Orang seberang nak perang dengan Malaysia?

.

Kalau kamu masuk enjin carian di internet, macam2 caci maki dari seberang.

Entah kenapa mereka begini.

Macam kacang lupa kan kulit.

PATI di Malaysia berlambak2 dari seberang, tak pulak kami 'sapu'.

Cuma hantar pulang dengan berhemah.

.

Hey orang seberang, sebelum buat apa2, fikir kan silaturrahim kita.

Mungkin hanya segelintir orang seberang nak sapu orang Malaysia.

Sebab saya tahu, masih ramai yang bersyukur atas persahabatan negara kita.

Saya juga begitu.

.

Fikir dulu sebelum bertindak.

Perang dan pergaduhan bukan penyelesaian.




5 comments:

3223 said...

totally agreed

Ideologi Hidayah said...

betul.. sakit gak hati bila baca caci maki diorg kat negara kita.. maybe sbb diorg ni diberi muka sgt kot.. huhu..

noor afzan said...

erm..mmg banyak la isu2 berbangkit..
start2 nya dari pasal maid la kan..

-Misztake- said...

ye setuju..
mcm2 isu skarang kan..?

Afif said...

A'ah..maid dorg da byk sapu rumah2 kt Malaysia ni.Tak cukup sapu kt Malaysia,dari Indon pun dorg nk sapu..(???)