Pages

Mrs. Q @ Instagram :)

Wednesday, September 30, 2009

Eidulfitri 2009 : Beraya di KTM

Selalunya malam raya masih menziarah sanak saudara.

Paling koman pun duk umah tengok tv layan drama2 hot melayu.

Malam hari raya pertama saya lain dari sebelumnya kali ni.

.

Saya ada mention kat entri lepas2,

nak balik KL pada hari raya pertama.

Nak beraya dengan abah,mama dan adik2 pulak.

Jadi AyahNgah sponsor tiket balik raya saya.

Bukan calang2 sponsor, tiket kabin kelas pertama dibelikan untuk saya!

Terima kasih tak terhingga ayahngah!

.

.

Excited sebab pertama kali naik keretapi kelas pertama.

Selalunya amik tempat tidur biasa2 aja.

Dari Tanah Merah ke KL.

Keretapi gerak pukul 7.30 dari Tanah Merah,

sampai KL hampir pukul 8 pagi.

Tapi perjalanan hampir 12 jam rasa sekejap saja.

:)

.

.

Ayahngah duduk atas kerusi batu.

Sambil tunggu keretapi bergerak.

Sayang jugak ayahngah kat saya :)

.

.

Kabin KTM boleh muatkan 2 orang pada satu masa.

Nasib saya baik tempoh hari,

saya tiada 'roomate'.

Lebih privasi!

.

Jadi saya amik katil bawah.

.
.
Dalam kabin siap ada tempat hang towel.
Jadi saya menggunakan sebaik2 nya dengan hang towel lembap saya :)
Kat bwh tu pulak ada meja kecil.
Saya bawak bekal nasi dagang dalam plastik purple itu :)
.
.
Yang bestnya dalam kabin ada sinki dan cermin.
Jadi tak perlu la nak keluar kabin untuk berus gigi, cuci muka etc.
Best kan? :)
Sabun 'May' kecik pun diorang bagi.
.
.
Ada monitor jugak dalam kabin ni.
Cumanya tak ada cerita apa2 pun,
so saya pinjam plug monitor untuk tengok cerita dalam laptop :)
.
.
Selain penghawa dingin, ada jugak kipas angin.
Penghawa dingin boleh diperlahankan kalau terlampau sejuk.
Kipas tu tutup je la sebab dah ada penghawa dingin.
:)
.
.
Siap ada bekalan makanan lagi.
Setiap orang diberi air mineral dan kek comel mcm dlm gmbr kt bwh.
Since kabin saya sorang je, jadi saya punya la semuanya :D
.
.
Tersebutlah kisah orang first time naik keretapi kelas pertama.
Excited terlebih plak ye! 
Haha..
.
Anyway sambil melepak tunggu adik amik kt Kl Sentral,
sempat ambil gmbr beg yang macam nak balik sebulan :d
raya la katakan!
.
.
:D

4 comments:

Afif said...

hehe..cam best je dpt 1st class.brp ringgit qemmal?tp dr kl ke segamat 3-4jam je.tak sempat nk lelap..;P

3223 said...

wahhhhhhh.....bestnye....xtido la jawabnye sebab abis dibelek2 satu kabin ketapi tu..huhuhu...

Nisux said...

dah lame teringin nak nek ketapi yg ada tmpt tidur tu!

Cik Qemm said...

fif,
erm rm105 sorg,tp ayhngah blanje :)
hehe pegy klantan lah kalau nak lama2 :D

3223,
masuk2 trus belek ketapi.dah puas belek tido smpi kl :P

nisux,
cube lah skali.kalau best naik lagi :d