Pages

Mrs. Q @ Instagram :)

Thursday, July 02, 2009

Mari Berkenalan!

Saya ke pasar malam petang semalam.

Jumpa buah ini.

Sape tahu buah apa?

.

Ini baru kali kedua saya jumpa buah ni.

First time beberapa tahun lepas di Perlis.

Masa hantar adik saya masuk UiTM.

Kat pasar malam jugak!

.

Rasanya masam. Kecil molek isi nya.

Hajar kata macam buah rambai.

Kawan2 pulak macamm mana?

.


Nak tengok isi buah ni?

Haa tengok gambar bawah ni..

.


Jarang2 jumpa buah ni.

So far dekat KL saya tak jumpa lagi.

Tapi i ni malas pegy pasar.

(antara sebab musabab tak kenal sayur, ikan dll)

.

Ok la kawan2, saya undur diri dulu.

Nak tau buah apa?

Teka dulu, nanti saya bagi jawapan :)

.

UPDATED : Buah Jentik :)

10 comments:

Anonymous said...

buah jentik le....

Pocket said...

buah jentik!!
alasan?
sbab kena jentik kulitnyer baru isi nyer terdedah ke mulut mulut yg lapo:) heheh

ehsan said...

um2 memang buah jentik pun
rasanya berjus
tapi kena makan banyak2 baru rase
sebab dia kecik sangat..

noor afzan said...

oo..buah jentik ker?
(aku caye jer sbb x penah dgr..

.mS.hUnNy. said...

buah jentik, kite penah beli kt pasar malam belakang terminal bas tu ahh..

apeqchan said...

ow
buah jentik namenye
sy ingat buah rambai
miahahah

Cik Qemm said...

anon,
hehe tau ek?
:D

pocket,
yup2,kalau nak makan kena jentik dulu.hihi..

adik,
rasa dia masam la dik.adik ingat lagi ek buah ni?

Cik Qemm said...

afzan,
betul la tu semua cakap.nama nya buah jentik :D

miey,
owh ade ek beli kt sini.qemmal 1st jumpe kat psr mlm penang ni.huhu..

apeq,
haha ini la dia budak yg kate buah rambai tu.buah jentik namenye wak.cube tanye pengat labu awk,die tau tak :P

Cik Peanut said...

ni bukan buah rambai lah sayang
tapi peanut pun tak tahu nama buah pe..
heheheh

Cik Qemm said...

cik peanut,
buka buah rambai :)

name nye buah jentik nye cik peanut :D