Pages

Mrs. Q @ Instagram :)

Monday, June 15, 2009

Main teka-teka


Pernah tengok buah ni?

Sape tau namanya?

Gambar ini diambil semasa balik kampung baru2 ini.

.

Tengah sembang2 dengan kawan2, atok, nenek & ayah long,

teringat buah ni.

Masa kecik2 dulu selalu makan.

.

Ingat kan pokok nya dah tak ada, rupanya terlindung di balik reban.

So kawan2, tau tak ni buah apa?

Rasanya masam2.

.

UPDATED : Buah Katak Puru @ Buah Nam Nam.

17 comments:

Ryehanna said...

itu buah nanam atau buah puru.

laaa. baru je buat entry ttg buah2 pelik ni. sila usya di http://ryehannazz.blogspot.com/2009/06/buah-buahan-tempatan-yang-kurang.html
hehe

SYarNaZymn™ said...

ni buah asam boi!

aha~

(tatau nama ape. tp yg pasti asam boi berasal dari buah ni la) ^_^

brtul ke? :P

Syefa Amanina said...

buah apa ni????

ehsan said...

adik tahu apa..
hihihi..
tapi x leh bagi tau lagi nanti x jadi teka teki..

saNT! said...

adakah saya dibenarkan untuk menjawab :D

hihihihihihihi...

Pocket said...

buah asam boi yg dah berubah ghopenyer, or in english.. deformed!!

betul tak?

haja said...

qemm..nak jawan buleh?

Cik Qemm said...

ryehanna,
hehe da tgk da entry ryehanna.mcm2 buah ancient skang kan.kalau tak kenalkan,memang ley lupus nti.

zam,
aku tak tau asal usul asam boi,tp nama buah ni bukan asam boi.

haha suka confident ko!
:)

syefa,
aaa syefa tak tahu ek.hehehe

Cik Qemm said...

adik,
adik tahu ye.tapi ntah betul ntah tidak jawapan adik :P

haja and santi,
jawap la.hehe..diorg maseh berteka teki ni
:D

pocket,
pocket pun rase buah asam boi ke.hasil transform buah asam boi ye.hehehe

haja said...

setelah dapat permission dr tuan rumah...
nama nye buah namnam..tapi ade org kate buah nanam. ya plg terbaru de org kate buah katak puru..
katak puru?
erk...

apple dilla said...

buah katak puru. :)
dats what I called.

EIPUL said...

macam buah asam jawa yang mutated jek... LOL

Cik Qemm said...

haja,
aa tu la jwpn nye :)

dilla,
that's what i called too!

eipul,
erm bukan buah asam jawa ni.tatau la plak kalau mutate.haha

Mommy Prince said...

ini buah katak puru.. buah kegemaranku..pokok depan umah nenek.akakakak. ade g ek pokok nih..aritu blk masa raya tak nampak pun..

rasa nyer ada yg manis jugak..sangat sedap ok..hikss..

teringat masa kekecik d ulu.. yipiee..yipieee...


ayahlong pun ada?? hurmm..huhu

Cik Qemm said...

kakak,

ade lg la pokok ni kt umah nenek.tersorok.aritu i ty nenek blakang reban aym rupenye.

ayh long pun ade aritu :D

Anonymous said...

AKU RASER TU BUAH MAMAN LA..AKU RASER..BETUL KER???TAH

Cik Qemm said...

anon,

erm tak tau plak kalau ade yg pgl buah maman.satahu saya buah namnam,buah nanam atau buah katak puru :)