Pages

Mrs. Q @ Instagram :)

Tuesday, May 19, 2009

Mama saya.


.
Mama saya..
suka peluk erat2,
macam tanak lepas gitu.
.
Saya suka je kena peluk,
tapi kadang2 kena peluk dengan mama jadi sebak,
tak semena-mena.
.
.
Mama saya,
macam wonderwomen!
.
Hari2 basuh baju kami 6 beranak.
Tak pernah pun mengadu penat.
Saya kat sini basuh baju sendiri pun tak hari2 macam mama.
Macam mana la nak jadi wonderwomen ni?
.

.
Mama saya,
masak-memasak hobi dia.
.
Dulu2, masa mama muda2,
hari2 buat kueh untuk kitorang.
Mama saya punya talent masak memang hebat!
.
Kalau balik rumah,
request je nak makan apa semua boleh.
Tak pernah lagi jawab 'tak reti'.
.
Saya memang lah bukan tandingan.
Nak masak simple pun search resipi kat internet.
.


.

Mama saya,

tak pernah lekang dengan doa untuk semua.

.

Tak kira anak yang mana satu.

Katanya semua sama rata.

.

Tiap2 kali bercakap melalui talian telefon,

mama selalu sebut doa nya.

Naik sebak saya kat sini,

rasa macam tak buat sehabis baik.

Maafkan along mama!

.

.

Asyik sebut mama saya sahaja,

kenapa ya?

Saya rindu mama.

Hari ni hari lahir mama.

.

Hari lahir ke-50.

Wah, sudah veteran mama ni.

Tapi still vogue lagi.

Manja tak payah kire la!

.

Mama, selamat hari lahir.

Doakan kejayaan along ya!

(along tahu tak payah remind pun mama doakan punya)

.

Mama, along sayang mama.

lebih dari segala-galanya.

Mungkin susah nak sebut selalu,

tapi itu kebenarannya.

.

SELAMAT HARI LAHIR MAMA.

Semoga panjang umur dan bahagia selalu!

.

...............................................................................................................................
.
.
Saya suka lagu ni since dengar kat blog Asotoko.
Dengar la lagu ni, best tau!
Buat kita lebih bersyukur dengan apa yang kita ada.
..


4 comments:

yong ibu chem said...

happy bday buat mama cik qemm..

Unknown said...

besh la lagu awk tepek kat sini ;)
sedey pon ade..
camne viva?

WNA said...

yong ibu chem,
time kaseh :d

apeqchan,
hehe best kan?
:D

Wisnu Husodo said...

Mother is amazing human in the world. She is a perfect human, she always love us, care for us.
Did we can loved like her?
I proud of you MoM....

best regards

Make Easy Money